اتوماسیون صنعتی

ساخت وبلاگ

آخرین مطالب

امکانات وب

اتوماسیون صنعتی

اتوماسیون صنعتی یا هوشمندسازی یعنی کنترل اتوماتیک یک فرآیند یا سیستم توسط ورودی - خروجی های آنالوگ و دیجیتال که با برنامه نویسی سی پی یوی پی ال سی انجام می شود . از این سیستم های کنترل اتوماتیک در کارخانه ها ، موتورخانه های صنعتی ، انواع ماشین آلات صنعتی و خط تولیدهای مختلف جهت کاهش هزینه ها و به حداقل رساندن نیروی انسانی استفاده می گردد . پیش از این هدف اتوماسیون افزایش بهره وری ( سیستم های خودکار 24 ساعته در یک روز کاری ) و کاهش هزینه های مرتبط با اپراتور انسانی ( دست مزد و مزایا ) بود . ولی امروزه تمرکز اتوماسیون صنعتی روی افزایش کیفیت و انعطاف پذیری در فرآیند تولید و صرفه جویی در مصرف می باشد . اتوماسیون از سه قسمت اساسی تشکیل شده اند که عبارتند از : 

•اندازه گیرها 
•کنترل کننده ها 
•محرک ها 

اندازه گیرها مانند انواع سنسورها : حرارت - فشار - چشمی - حرکت - ترانسمیتر ، که در هنگام تحریک آنها ، از خود عکس العمل نشان می دهند و برای این عکس العمل نیاز به انرژی خارجی ندارند . 
کنترل کننده ها قسمت دو ابزار دقیق بخش کنترل می باشند . کنترل عبارت است از سوق و نگهداری یک یا چند فرآیند به وضعیت یا وضعیت های مطلوب و مورد نظر ، این مفهوم در گیرنده کنترل کمی - کیفی ، حفظ ایمنی می باشد که اهداف اساسی کنترل می باشد . 
محرک ها ادواتی هستند که سیگنال خروجی را از قسمت های کنترل کننده گرفته و متناسب با سیگنالها عمل می کنند ف مانند انواع شیرهای کنترل ، الکتروموتورها ، کنتاکتورها

فن آوری صاعقه

اتوماسیون صنعتی...
ما را در سایت اتوماسیون صنعتی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمدرضا automationlightning بازدید : 310 تاريخ : دوشنبه 14 اسفند 1396 ساعت: 23:52